Stofflykke.no
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,00,-

🚛 Rask levering, fra kr 55,- 👑 Gratis frakt over 1500,-

Salgsbetingelser

Å bestille fra oss skal være enkelt, trygt, og tillitsfullt. Nedenfor har vi beskrevet kjøpsprosessen og hva du kan forvente av oss som butikk og leverandør av varer til hobbyen din, både før, underveis og etter at du har mottatt bestillingen din.

Vi skaper syglede

1️⃣ Før du bestiller

Nettbutikken vår skal være enkel å manøvrere i, vi har kategorisert varene etter beste evne, og menyen i toppen (til venstre på mobil) viser alt vi har i sortimentet.

Varene du ser har vi på lager i det antallet som er påført på hvert produkt, hvis ikke annet er oppgitt for varer som måtte være på forhåndsbestilling, i fysisk produksjon eller på vei fra leverandør. Dette skal komme tydelig frem på de produktene det gjelder.

Det du bestiller skal være det du får. Vi kan aldri gardere oss 100% mot feil i enten lagerverdi på spesielt metervarer, eller mot feilpakking på absolutt alle forsendelser. Skulle du oppleve å ha fått noe feil, ta kontakt med oss så skal vi rette opp i det.

Varene i nettbutikken ligger på vårt ene lager og butikkutsalg i Tromsø, og alle varer sendes herfra daglig. Bestillinger mottatt før kl 1330 skal etter beste evne rekke å bli med dagens postavgang, som går ut ca kl 1445-1500.

2️⃣ Når du har bestilt

Du får alltid en ordrebekreftelse tilsendt på epost når ordren er registrert hos oss. Sjekk spam/søppelmappen hvis du ikke har mottatt den innen noen minutter, og ta kontakt med oss dersom du er i tvil. Hvis varene du valgte er borte fra handlekurven etter at du la inn person- og betalingsinformasjon, skal kjøpet være gjennomført. Ligger de enda i handlekurven, tyder det på at bestillingen ikke er gjennomført.

Når vi mottar ordren går vi i gang med å lete frem varene, og pakke alt samlet i én og samme forsendelse. Er det varer som er uegnet å pakke sammen, f.eks maskiner og stoff eller tilbehør, kan de bli splittet opp i to eller flere ulike forsendelser. Vi har alltid register på sporingsnumrene på pakkene, og du får også dette tilsendt på epost når ordren merkes "fullført" i systemet vårt. 

Betaling for varene foregår også idet ordren er fullført, og reservasjon hos Vipps eller Klarna går gjennom og effektueres. Har du valgt delbetaling eller utsatt betaling (faktura) hos Klarna, får du nærmere informasjon hos dem om dette.

Du får full oversikt over bestillingene dine på "Min Side", der du også kan spore pakken direkte.

Alle pakker transporteres med Posten Bring. Du bør ha Postens pakke- og sporingsapp installert, på den måten får du enkel og lett tilgjengelig informasjon om din pakke.

Vi kjenner alle følelsen, når du har bestilt noe vil du få det fort. 😉 Skulle du oppleve forsinkelse i postgangen har ikke vi noen mulighet å se nærmere på hvor pakken kan befinne seg, annet enn det du ser på pakkens sporingsoppføringer. Vi anbefaler å være tålmodig, men syns du det tar for lang tid så tar du enkelt og greit kontakt med oss og rådfører deg med hva vi kan gjøre med situasjonen. 

Ordren din kan ha følgende statuser, og dette er hva de betyr;

"Ikke behandlet" - Ny innkommet ordre vi ikke har gjort noe med enda.

"Salg" - Det samme som "Ikke behandlet" egentlig, men vi har tagget den med en egen status for å skille salgsordrene fra de vanlige ordrene som vil komme inn etter at salget er avsluttet.

"Til pakking" - Ordren din er med i den serien vi holder på å pakke akkurat nå.

" vent" - Hvis det trengs avklaringer fra deg på noe, eller vi selv internt må sjekke noe for å fullføre ordren.

"Bestillingsvarer på vent" - Om ordren inneholder noe vi ikke har inne på lager, og er satt til side i påvente av at alt du skal ha er på plass.

"Sendt" - Alt er pakket og gjort klar for sending, og ordren er registrert med sendingsnummer hos Posten.

3️⃣ Etter at du har mottatt varene dine

Du bør kontrollere varene straks etter mottak, for å forsikre deg om både pakken er uskadet i transporten, og at pakken inneholder det den skal. Kontakt oss med en gang det skulle vise seg å være noe feil med leveransen.

Skulle du etter bruk eller inspeksjon av varene finne ut at de ikke var som du forventet eller passer din bruk, har du alltid angre- og returrett. Ta gjerne kontakt med oss først og avklar om det er noe du er usikker på, men retur kan du alltid gjøre innen rimelig tid etter mottak, når varene er ubrukte. 

Bruk angrerettskjemaet du mottok fra oss når pakken ble sendt (tilsendt på epost), og send oss de varene det gjelder i retur godt og sikret emballert, så får du tilbakebetalt prisen når varene er kommet inn til oss igjen. Stoff og tilbehør som ønskes returnert må ikke være vasket, klippet opp, sydd i eller på annen måte være brukt.

Generelt 

Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

Selger:

Firmanavn: Stofflykke AS
Kontaktadresse: Kvaløyvegen 329, 9015 Tromsø
E-post: hei@stofflykke.no
Telefonnummer: 9300 4875
Organisasjonsnummer: 917 821 593 MVA

Kjøper; den person som foretar bestillingen.

Priser og levering

Prisene er oppgitt i norske kroner og inkluderer 25% MVA, dersom ikke annet er angitt. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.

Du betaler ordren din med kort (vanlige bank-/debetkort eller kredittkort). Du kan også velge å få faktura på kjøpesummen, enten ved å betale samlet når du har mottatt varene, eller å dele opp kjøpesummen over flere avdrag. Dette administreres av vår eksterne samarbeidspartner Klarna.

Du kan også bruke Vipps i handlekurven.

Vi har flere ulike fraktmetoder du kan velge blant, og disse vil avhenge av vekten på pakken. De du kan velge blant er; 

  • Posten Pakke i Postkassen: Mindre pakker under 1,5 kg som leveres i postkasse (hvis plass).
  • Posten Servicepakke, pakker opp til 35 kilo.
  • DHL Express, alle vektklasser og garantert levering innen 1-2 virkedager i hele Norge.

Man vil alltid få beregnet eksakt fraktkostnad i kassa, før man sjekker ut og betaler. Velg den fraktmetoden du ønsker å benytte. Alle fraktalternativer gir deg et sporingsnummer slik at du kan følge med på hvor pakken er, og når estimert levering kan finne sted.

📮 Pakker med Posten til privatkunder koster aldri mer enn 95 kroner. Bestiller du varer for mer enn 1500,- spanderer vi frakten (ikke Svalbard).

Ved veldig små bestillinger, f.eks kun nåler eller trykknapper så sender vi som vanlig brev uten sporing og korrigerer fraktprisen manuelt etter at ordren er registrert. 

Fraktkostnadene beregnes ut fra vekten på varene og vi har som eksempel i tabellen nedenfor angitt hvor mange meter jerseystoff dette som regel vil gjelde for. 1 meter jersey veier ca 350 g. Ribb veier mindre, french terry veier noe mer.

Pristabell for frakt med Posten (billigste alternativ) oppgitt i norske kroner. Men OBS; enkelte stoffer er veldig fyldige, og er registrert med en estimert volumvekt over hvor stor plass de faktisk tar i en pakke. Én meter fast bomull og én meter fyllvatt er svært forskjellige i volumstørrelse/vekt, selv om den fysiske lengden av hvert stoff er den samme.

Vekt Pris Ca meter stoff
0-400 gram 55,- 1 meter
401-800 gram 75,- 2 meter
Over 800 gram 95,- 3 meter eller mer


Forsendelser utenfor Norge (fastlandet):

Moms/merverdiavgift i mottakerlandet kan bli lagt til i ettertid, samt tollgebyr for å tollbehandle varene ved innførsel til annet land enn Norge. Disse faktureres kunden direkte fra speditør eller postselskap.

Alle forsendelser til utlandet sendes som pakke med sporing hos DHL Express eller Bring International. Fraktkostnad beregnes ut fra vekt/volumvekt på varene, og er angitt i norske kroner. Pris justeres for kundens lokale valuta.

Pris er vanskelig å sette konstant, da dette varierer med månedlige svingninger i markedet og med flere faktorer som spiller inn. Kunden vil se eksakt fraktkostnad i handlevognen før betaling utføres.

Svalbard: Ordinær Pakke i Postkasse og Pakke til Hentested er tilgjengelig, samt DHL Express. For Postens pakkemetoder er det et pristillegg på 100,- for Pakke i Postkassen, og 330,- for Pakke til Hentested. Dette reguleres av Posten Bring direkte. Du ser dine fraktalternativer og dens fraktpriser i kassen før utsjekk.

Generelt om forsendelse 

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 1-4 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunde vil få beskjed når varene er sendt eller når endring i ordrestatus foretas.

Vi sender ut en epost ved forsendelse av varen, der vi angir sporingsnummer slik at kunden kan følge varen. For eventuell brevpost (ved veldig små bestillinger, f.eks kun nåler eller trykknapper) finnes ingen sporingsmulighet. For sporing av pakker, bruk Postens nettside eller Postens app.

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via epost. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av (postkontor, post i butikk etc).

For uavhentede pakker som sendes i retur (ikke blir hentet ut fra postmottak) blir kunde fakturert for returfrakt tilbake til oss, og evt ny frakt for pakken tilbake til kunde.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18 år aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.

Reklamasjon

Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Angrefristen er 14 dager. Returkostnadene bæres av forbrukeren. Se Angrerettlovens § 25. Kunden får et elektronisk angrerettskjema tilsendt i ordrebekreftelsen som brukes ved bruk av angreretten. Dette kan sammen med varen(e) returneres uten videre avklaring med salgsstedet på forhånd, og da når det skjer innenfor fristen på 14 dager fra mottak.

Vår adresse er som følger;

Stofflykke AS
Kvaløyvegen 329
9016 TROMSØ

Epostadresse og mobilnummer du kan bruke for registrering og sporing av pakken; ordre@stofflykke.no / 93004875

Ekstraordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

Trykk ENTER for å søke